9 סיבות למה בני נוער צריכים לעשות קרוספיט

אתם יודעים מה זה קרוספיט, נכון – הספורט שמשלב התעמלות, הרמת משקולות אולימפיות ותרגילים נוספים כדי ליצור אימונים אינטנסיבים שגורמים לכל גופכם לכאוב ולמוחכם להתלהב. הספורט סחף את כל העולם, בוקסים צצים בכל עיר, קטנה או גדולה בכל רחבי תבל.

רק מלעבור ליד בוקס, ניתן לראות ספורטאים דוחפים את עצמם לגבולות שהם מעולם לא חשבו שיגיעו אליהם. נראה שהספורט הזה משחרר את המיטב באנשים!

אבל, האם קרוספיט מוציא מן הכלל אנשים מסוימים? כמובן שלא! את האימונים ניתן למדרג או להתאים, תלוי ברמת היכולת. לא כל אחד בקרוספיט יכול לבצע Clean מלא עם משקל של 52 ק"ג, אז מדרגו זאת לפי יכולתכם. זהו החלק היפה בקרוספיט, הספורט מקבל בברכה כל מי שרוצה לנסות. סרטוני הוידיאו של סבתא בת 90 שעושה Back Squats משמשים כהשראה לכולנו. אם אדם מבוגר יכול לעשות קרוספיט, בטוח שנערים ונערות גם יכולים.

בריאן הרננדז – בן 17

אין אפליה נגד נערים ונערות בקרוספיט. למעשה, במשחקי קרוספיט יש מקצים במיוחד לנוער כדי שהם יוכלו להתחרות נגד אחרים בגילם.

אז למה לא מצטרפים יותר בני נוער? אולי כי הם עסוקים בפעילויות אחרות או שיעורי-בית אחרי בית-הספר, או אולי (כמו רוב בני הנוער) המחשבה שלעשות אימון מתיש שמשאיר כל סנטימטר בגופך כואב מרתיעה אותם. ובכן, אל תירתעו, קרוספיט זו סביבה מהנה להתאמן בה. להלן 9 סיבות למה בני נוער צריכים (או לפחות לנסות) להתאמן בקרוספיט.

 

1. כדי להישאר בכושר.

קרוספיט מעודד את נושא הכושר ואת העניין של להיות "בעל הכושר הטוב ביותר בעולם". (אם אתם מגיעים למשחקי קרוספיט, זה כבר נצחון עבורכם). אבל אפילו אם אתם רק מתאמנים בבוקס המקומי שלכם, אורח החיים שהוא מעודד הוא בריא. האימונים מכילים אימוני התעמלות והרמת משקולות אולימפיות, המפעילים שרירים שונים בגופכם ולכן שומרים בכושר את גופכם.

 

2. כדי לבנות קשרי ידידות וחברות בקהילה שלך.

כאשר אתם מצטרפים לבוקס, לעיתים לא חושבים על העובדה הזו, שאנשים שם יהפכו לחלק מחייכם. האנשים בקרוספיט, חולקים את אותו ידע מהם WOD ו-AMRAP ואת השמחה בסיום אימון קשה בזמן מדהים. האנשים היכן שאתם מתאמנים רוצים גם להיכנס לכושר, אבל כנראה גם מאוד ידידותיים. הם עוזרים לכם להגיע למטרות שלכם ותמיד נוצרות חברויות שמתמשכות אחרי האימונים.

 

3. כדי להפיג מתחים.

להיות מתבגר זה אומר שאתם כנראה לומדים בבית-ספר כלשהו, וזה אומר בוחנים, מבחנים, מאמרים ובחינות. המתח גובר ולו יש השפעה שלילית על גופנו. אז למה לא להיפטר מרעלים וללכת להתאמן בבוקס? בבוקס אתם יכולים לשכוח מהדאגות בבית-הספר והפעילויות החברתיות ולהחליפם בניסיון לשבור שיא אישי חדש.

 

4. כדי לקדם בריאות לטווח ארוך.

כאשר מתחילים להתאמן בקרוספיט בגיל צעיר, אתם מאמנים את מוחכם להינות מכושר ובריאות. ערכים אלו יישארו עמכם ככל שתתבגרו. קרוספיטאים רבים עושים דיאטות כגון פליאו וכדומה כדי להתרכז בתזונה נכונה שמשפיעה על הביצועים והבריאות. כאשר לומדים את החשיבות באכילת חלבון, בנוסף אתם מקדמים לעצמכם את הבריאות לטווח ארוך.

ובמיוחד עבור הנערות/נשים: תרגילים מגוונים בקרוספיט עוזרים בהקלה על כאבי מחזור. תנועות בקרוספיט מגבירות את זרימת הדם, דבר שמפחית את ההתכווצויות. אז במקום לשכב במיטה ולאכול שוקולד, קומו ותתאמנו בקרוספיט.

 

5. כדי לשנות את הלך הרוח שלכם.

לפני שמתחילים להתאמן בקרוספיט, ישנם הרבה רגעים בחיים שאתם אומרים "איננו יכולים". ברגע שאתם עושים תרגיל מאוד קשה ודוחפים את עצמכם עד הגבול, אתם מראים לעצמכם שאתם "יכולים". אתם שוברים מחסומים בלתי נראים ומתגברים על מכשולים. אפילו בחיי היומיום, ניתן להבחין בגישה יותר חיובית.

 

6. כדי לחזק את הביטחון העצמי.

קרוספיט זה קשה. אבל אם אתם יכולים להתאמן בקרוספיט, אתם יכולי לעשות כמעט כל דבר. לראות את עצמכם מרימים משקלים כמשקל גופכם או אפילו כפול מכך יעביר בגופכם פרץ של שמחה. קרוספיט בונה ביטחון עצמי ועוזר לכם להאמין בעצמכם. אתם אולי תפתיעו את עצמכם במשקל שאתם יכולים להרים ותקבלו תובנות חדשות, בנוסף עד כמה שתדהימו את עצמכם בהישגים שלכם.

 

7. כדי לשחרר רגשות.

לכולנו יש את הימים האלה שנראה ששום דבר לא הולך. ימים שבהם לא משנה עד כמה חזק תנסו, זה לא מספיק. ובכן, במקום להוציא את הכעס הזה על אנשים, תוציאו אותו על המשקולות בבוקס. אם יש לכם יום נהדר שבו אתם מרגישים על גג העולם, היכנסו לבוקס ותשברו שיא אישי חדש.

 

8. כדי לראות תוצאות.

לכל העבודה הקשה הזו יש עוד תגמול. והתגמול הזה הוא כיצד תיראו ותרגישו אחרי אימון קשה. הרגליים והזרועות שלכם כנראה יגדלו, אך אלו הם שרירים שבניתם משעות של אימונים בבוקס. לא רק שתיראו נפלא, גם רמות הביצועים שלכם יגדלו, אתם תרימו משקלים כבדים יותר.

 

9. זה כיף!!!

אולי תצטרכו לקרוא את השורה הזו שוב. אימונים=כיף? איך זה יכול להיות? עם המגוון הרחב והתמידי של ה-WODS, לעולם לא תוכלו לנחש מה יהיה ה-WOD הבא. אף פעם אין אימונים שעובדים רק על פלג גוף אחד. עובדים באופן קבוע על כל חלקי הגוף, בכל חימום, בכל סקיל ו-WOD. לאימונים בנוסף יש סוגים שונים של תנועות, כאלו שאולי לא תמצאו במכון כושר רגיל. קרוספיט זה כיף!

עכשיו, קומו מהכיסא ותמצאו לכם בוקס להתאמן בו.

המאמר במקור נכתב ע"י תלמידת בית-ספר תיכון בשם אנאבל נאגי אשר עוסקת 3 שנים בקרוספיט.

 

כתיבת תגובה