Open 2016 הסתיים, אז מה עכשיו?

keepgoing

זה מאמר מתורגם של בחור בשם בן דזיוולסקי אשר מפעיל ערוץ ביוטיוב עם סרטונים כיצד לשפר כל מני תנועות ותרגילים. בנוסף ניתן להירשם לדף המידע שלו ולקבל אימיילים בנושאים שונים הקשורים לקרוספיט. בן נוהג בתקופת ה-Open לשלוח עצות אסטרטגיות כיצד לעבור "בשלום" וטוב יותר כל אימון.

יש לציין שנעזרתי בעצות שלו במשך ה-Open האחרון והן היו יקרות מפז.

המאמר הנ"ל בעיקר פונה בעיקר לכל הקרוספיטאים שעבורם התחרות הסתיימה. קישורים וקרדיטים בסוף המאמר. קריאה נעימה :-)

 

עבור 300,00 ספורטאי קרוספיט, חמשת השבועות האחרונים היו מבחן כושר מנטלי, פיזי ורגשי. בזמן שאיני מכיר אתכם אישית, אני כנראה יכול לחזות כמה דברים שאולי הנכם מרגישים:

  • גיליתם שאת חלק מהתרגילים אתם מחבבים אך אחרים מתעבים (יש מישהו שאוהב Thrusters?)
  • הבנתם שיש לכם חולשות בולטות ביכולות ו/או חוזק שלא זיהתם לפני-כן.
  • גיליתם את נקודת השבירה המנטלית והפיזית שלכם באימון האחרון (16.5).
  • אתם נחושים להשתפר בשנה הבאה.

משהו מהנ"ל מוכר לכם?

ובכן, אתם בחברה טובה, כי כנראה מאות ועשרות אלפי אנשים מרגישים כמוכם. למרבה הצער, מאות ועשרות אלפי אנשים לא יבצעו שינוי בחייהם ויצפו לתוצאות טובות יותר בשנה הבאה.

בדיוק כך, אנשים ימשיכו לעשות את אותם הדברים, עם זאת איכשהו יצפו לתוצאות טובות יותר. זאת למעשה ההגדרה של "אי-שפיות". זה מה שמוביל אותי לנושא של המאמר:keep-going

כעת שה-Open הסתיים, מה עלי לעשות?

הבה נתאר שני ספורטאים. איזה מהם אתם? עבור הדוגמא הזו, נגיד ששני הספורטאים התקשו ב-Double Unders באימון 16.2. אתם יכולים בקלות לשנות זאת לכל תרגיל שבו התקשיתם.

ספורטאי מס' 1:

"מאוד התרגשתי לקראת ה-Open, אך גיליתי שישנם כמה תרגילים שעדיין אינני טוב בהם, במיוחד ב-Double Unders. למעשה, כעת כשאני חושב על זה, כנראה הייתי צריך לדעת ש-Double Unders יופיעו מתישהו.

באמת חשבתי שלא תהיה לי בעיה איתם, למרות שלפעמים כאשר הם מופיעים בתוכנית האימון אני נוטה לוותר על אותו האימון (או פשוט לעשות Single Unders…). אבל הכל בסדר, אמשיך לפעול כהרגלי ושנה הבאה בוודאות אצליח."

ספורטאי מס' 2:

"מאוד התרגשתי לקראת ה-Open, אך גילית שישנם כמה תרגילים שעדיין אינני טוב בהם, במיוחד ב-Double Unders. ידעתי שהתרגיל יהיה, אבל לא הקדשתי מספיק זמן כדי לוודא שאני מוכן.

אבל אין תירוצים. השנה הנוכחית תהיה שונה. אני אשב, ממש עכשיו ואכתוב את המטרה שלי. "20 Double Unders רצופים עד התאריך ____ (נא להשלים)". ואז, אני אקרע את התחת ואתאמן על Double Unders עשר דקות, שלוש פעמים בשבוע במשך החודשיים הבאים."

עכשיו, זו השאלה שלי אליכם: איזה מהספורטאים יהיה מוכן לשלוט ב-Double Unders ב-Open 2017?

זו לא הנדסת טילים, חברים! עליכם לעבוד קשה על מנת להצליח. ספורטאי מס' 2 ישאיר אבק לספורטאי מס' 1 בשנה הבאה.

"ההצלחה נוטה לברך את אלו שהכי מחוייבים לתת את מלוא תשומת הלב"

אלו שיחוו את מירב השיפור בין עכשיו לפברואר 2017 הם אלו שישקיעו את מיטבם בשיפור חולשותיהם. מצד שני, ספורטאים שימשיכו לפעול בדיוק כפי שעשו עד כה, יחוו שיפור "ממוצע".

אינכם רוצים ממוצע. ממוצע זה זניח. ממוצע זו הדרך הקלה לנוע בה. כספורטאים פונקציונליים עלינו להימנע ממוצע כמו ממגפה. אז הנה כמה שאלות שבוודאי הנכם שואלים כעת.

1 – "בן, הבנתי שאני צריך לעבוד על כל-כך הרבה דברים לשנה הבאה. זה מדהים, אבל אני פשוט לא יודע היכן להתחיל. איך אדע מה לעשות?"

תשובה: זה בסדר. הרעיון הוא לבחור דבר אחד בכל פעם ולדבוק בו. בחודשיים הבאים עבדו יותר על תרגיל אחד. פשוט תוסיפו עוד קצת עבודה פעמיים שלוש בשבוע על התרגיל שאתם רוצים לשפר. ואז, לאחר חודשיים, תמשיכו עוד חודשיים על תרגיל אחר. תחשבו על זה, אם תוכלו באופן דרמטי לשפר 5 תרגילים עד לפברואר 2017, אתם חושבים שהביצועים שלכם יהיו טובים יותר ב-Open הבא?

2 – "בבוקס שלי ישנן תכניות אימונים נהדרות והשתפרתי עד כה, לא כדאי לי להמשיך איתן?"

תשובה: כמובן שכן. מבלי לדעת את מצבכם, לעולם לא אומר בצורה עיוורת "עליכם לשנות את תכנית האימונים שלכם!". לרוב הבוקסים ישנה תכנית אימונים מבוססת שתוביל לצמיחה יציבה ועקבית. עם זאת, לפי דעתי, אנשים רבים יגידו משהו כמו "בבוקס שלי בקושי מכניסים לאימון _____, וזו הסיבה שלא השתפרתי". זו לא הגישה!!!

לעולם אל תהיו בתפקיד הקרבן. 10 דקות בודדות של עבודה כמה פעמים בשבוע תעשה נפלאות בשיפור תרגילים שיש לכם בהם חולשה מבלי לפגוע בתכנית האימונים הרגילה.

3 – עוד תירוצים נפוצים:

  • "אין לי את הציוד לבצע… ____"
  • "אין לי זמן ל… ____"
  • "יש לי יותר מדי דברים על הראש, יהיה קשה ל… ____"

תשובה: תחשבו מחוץ לקופסה. היכן שיש רצון, ישנה דרך.

keepgoing1

אז, הנה מה שאני מבקש מכם לעשות כעת כדי לעזור באופן דרסטי לשפר את הסיכוי שלכם להצליח.

ברצינות, לפעול לפי השלבים הפשוטים האלה באופן מידי יכפיל את הסיכוי שלכם להשיג את המטרות שלכם.

 

שלב מס' 1. בחרו תרגיל אחד שבו תרצו להשתפר ורישמו אותו (כן, עט ונייר… בלי "פתקיות וירטואליות"). לדוגמא: Double Unders.

שלב מס' 2. הגדירו לעצמכם סוג של פעילות שתוכלו לעמוד בה שלוש פעמים בשבוע כדי לשפר את החולשה בתרגיל. אין זה אמור להיות יותר מ-10 דקות. וודאו שהכל ברור מבחינת המקום והתזמון של הדבר. רשמו זאת.

(לדוגמא: 10 דקות של EMOM (כל דקה על הדקה): 30 שניות של כמה שתוכלו Double Unders ו-30 שניות מנוחה. לעשות לפני האימון היומי בימים שני, רביעי ושישי).

שלב מס' 3. גייסו חבר/ה כדי לעשות זאת אתכם. זה מאוד חשוב! אם תשמרו את המטרות, החלומות והשאיפות שלכם לעצמכם, סיכוי מאוד גבוה שגם תנטשו/תשכחו מהם. עם זאת, גיוס חבר/ה שילוו אתכם במסע, באופן דרסטי ישפר את הסיכויים שלכם להצליח.

קרדיטים:

ערוץ יוטיוב:youtube.com/wodprep   פייסבוק:facebook.com/wodprep   אינסטגרם: @wodprep

כתיבת תגובה