כיצד להיות בלתי ניתנים לעצירה חרף פציעה!

כל ספורטאי ברמה מקצועית יגיד לכם שלהיפצע זה חלק מהמשחק. ספורטאים אלו עושים כמיטבם לא להיפצע מלכתחילה, אך זה עדיין קורה. מהצד השני של הקשת ישנם ספורטאים חובבים המתאמנים 4-5 פעמים בשבוע בערך שעה. מלבד תאונות מוזרות, עבור מישהו ברמה הזו אין סיבה ממשית להיפצע חוץ מטיפשות ופזיזות.

פציעות ספורט אינן מדליית כבוד. ספורטאים חובבים מסוימים ידחפו את עצמם אל מעבר לסף ויפצעו, ואז ימשיכו לדחוף קדימה. זו טיפשות ולא גבורה. ההתקדמות דורשת עקביות/התמדה ולהיות פצוע זה האויב הגדול ביותר של ההתמדה.

אם הנכם כבר פצועים ותוהים איך עדיין תוכלו להתקדם באימונים, תשאלו את עצמכם את השאלה בכותרת הבאה:

מה המטרה?

darts-drotik-mishen-cel

אם המטרה שלכם לנצח במשחקי קרוספיט ולהפוך לאלופים בספורט כלשהו, אז תמשיכו להיטחן אלא אם הפציעה שלכם חמורה. להתחרות היא כנראה דרך המחיה שלכם, אז אינכם יכולים לקחת פסק זמן. אבל אפילו ספורטאים תחרותיים יכולים לדחוף את גופם עד לגבול מסוים לפני שהוא יקרוס. השחיקה לעיתים מאלצת אותם לפרוש מוקדם. בימים אלו ספורטאים מקצועיים פורשים מספורט באמצע שנות ה-20 ותחילת שנות ה-30 שלהם. ביצועים ובריאות אינם בהכרח הולכים יד-ביד.

אם אינכם ספורטאים מקצועיים, אתם רוצים להיות בריאים ולהמשיך להתאמן עד סוף חייכם. אם אינכם מקבלים שכר כדי לעשות זאת, אין לכם סיבה לדחוף את גופכם מעבר לנקודת השבירה שלו. אין זה אומר שאתם צריכים להפסיק לדחוף את עצמכם קדימה, אבל אם הגוף שלכם נותן לכם אותות אזהרה, הקשיבו להם. הפסיקו להתאמן ולכו לייעוץ מקצועי.

הקשיבו לגופכם. אם המטרה שלכם היא בריאות, אז שימו את הבריאות לפני האימונים.

 

מה אנו יכולים לעשות כדי להגיע למטרה שלנו?

הדבר הטוב ביותר לעשות עבור פציעות הוא להימנע מהן מלכתחילה. כאשר הן קורות, הן יכולות להשאיר אתכם מדוכאים וללא כוח-רצון. הן מאלצות אתכם להיות במצב נפשי שלילי כי אתם מרגישים שאינכם יכולים לבצע מה שברצונכם לעשות. אתם יכולים לבחור בהמתנה במצב השלילי הזה עד שתחלימו או שתוכלו למצוא משהו שיאפשר לכם להתקדם אל עבר המטרה שלכם.

 

ספורטאים פצועים בכל רמה ירוויחו מזיהוי יעד בתקופת ההחלמה שבאופן ישיר יתאים למטרתם.

 

לאחרונה, חבר טוב סבל מפציעה בגב התחתון. הרופאים המליצו לו שיתרחק מהרמת משקולות וכל דבר שמשפיע ישירות למשך לפחות שלושה חודשים. הוא בדיוק התכונן לתחרות כושר מקומית שהייתה אמורה להתרחש בעוד חצי שנה. לאחר שהוא נפצע, ישבנו ודנו בדבר היחיד שיקרב אותו למטרה שלו. התשובה הייתה ברורה: כושר. החלטנו שנעבוד על הכושר דרך שחייה וצלבוקס. שתי הפעילויות נהדרות בשיפור סיבולת לב-ריאה ולא יגרמו להפרעה בפציעה.Woman swimming in a pool

ספורטאי אחר בבוקס נפצע במסובבי הכתף והוא היה מבואס לחלוטין שלא יוכל לבצע הרמת משקולות לפחות 3-4 שבועות. ישבנו ושאלנו את שאלת הקסם. המטרה המקורית שלו לא הייתה להתחרות, הוא רק רצה להיות יותר בכושר. הוא הגיע מרקע של פיתוח גוף, שם כל היום מרימים משקולות. הוא לא לקח ברצינות את עניין התנועתיות (Mobility) וזה הותיר אותו יותר מדי נוקשה.

הסקנו שגמישות היא הדבר היחידי שיכול לעזור לו להיות בכושר עד שהכתף שלו תחלים. הוא התחיל ללכת לשיעורי יוגה שלוש פעמים בשבוע ולא האמין להבדל שזה עשה בצורה שהוא נע כאשר הוא חזר שוב להרים משקולות.

 

תמיד תחשבו מה אתם יכולים לעשות. ואז תתמקדו בדבר הזה כדי להישאר חיוביים ולהמשיך לנוע אל עבר מטרתכם.

 

האם הפציעה שלי דורשת מנוחה מוחלטת?

פציעות הדורשות מנוחה מוחלטת אינן שכיחות. רוב הפציעות בקטגוריה הזו הן בדרך כלל פציעות בעמוד השדרה ובדרך כלל דורשות שתישארו במיטה למשך ימים ואף שבועות. אם יש לכם פציעות חמורות פחות, אז תתאמנו על דברים שלא באזור הפציעה. אל תהיו טיפשים ותחזרו להתאמן עם הכאב כדי להוכיח שאתם קשוחים. אם הכתף פצועה, תעבדו על הרגליים, שרירי הליבה או אפילו על הכתף השנייה. אם הברך פצועה, עבדו על פלג הגוף העליון או על הרגל השנייה.

 

אל תנסו להיות קשוחים ותתאמנו על אזור הפציעה שלכם. היו חכמים, תעריכו את המגבלות שלכם ותמצאו דרך להתאמן על אזורים אחרים.

 

מצאו דרך להתקדם הלאה.

הלך הרוח שלכם יקבע בין אם תשיגו את מטרותיכם או לא. כל מי שמשיג כל דבר כדאי יגיד לכם שהם לא הצליחו לבצע זאת נכון בפעם הראשונה. כאשר הם נתקלו במכשול, הם נשארו עיקשים והיו מספיק גמישים כדי לקבל משוב. תתייחסו לפציעה באותה הדרך.

היו עיקשים בהשגת מטרותיכם, אך הישארו מספיק גמישים ופתוחים לקבל עצות כיצד להגיע לשם. לעשות את אותו הדבר שמכאיב לכם מלכתחילה ימנע מכם להשיג את היעדים שלכם. מצאו גישה חדשה שתאפשר לכם להסתגל לפציעה שלכם בזמן שאתם מתקדמים אל עבר המטרה שלכם.

(מקורות: breakingmuscle)

 

 

כתיבת תגובה