10 דעות מוטעות בנוגע לקרוספיט

מאז נכנס קרוספיט לסצנת הכושר בשנת 2000, הוא הפך לאחד מענפי הספורט שצמחו הכי מהר באמריקה. משחקי קרוספיט, כעת בחסות ריבוק, חילקו יותר מ-2 מיליון דולר בפרסים למסיימים הראשונים בכל שנה. ישנם מעל 12,000 בוקסים בכל העולם. התכנית הפופולרית "60 דקות" שידרה ראיון בלעדי עם היוצר של קרוספיט, גרג גלאסמן. ולכולם יש משהו, בדרך כלל רק טוב או רק רע לומר על קרוספיט. אך עם כל החשיפה במדיה, הברברת ברשת, הסרטונים ביוטיוב והבלוגרים הכפייתיים, ישנן גם הרבה דעות מוטעות ומידע מוטעה.

רוב הדעות המוטעות הללו נפוצות אצל אנשים שמעולם לא השלימו אימון קרוספיט. אחרי הכל, אין להם נקודת התחלה. בזמן שקרוספיט הופך לסוג של "כת של כושר" עם אנשים הקשורים מבחינה ריגשית וכספית לבוקסים שלהם, ולעיתים לא רואים את קהילת הקרוספיט מעבר לפינה של הבוקס שלהם. עוד דעות מוטעות צומחות.gabriel-grobben-crossfit-02

כדי לסכם את אותם מיתוסים, דברנו עם מאמני קרוספיט, רופאים ומתאמני מכוני כושר אודות עשרת הדעות המוטעות הסובבות את הקרוספיט, מה זה, וכיצד זה יכול להשפיע על הגוף שלכם, לטוב ולרע.

1. אם אתם מתאמנים בקרוספיט, אינכם זקוקים לאימונים אחרים.

קרוספיט מדבר על קידום הכושר הכללי שלכם שמשליך על כל היבט בחייכם. אך אין הכוונה שלא תצטרכו להתאמן בדברים אחרים כדי להגיע למטרה שלכם. כי החוק הראשון באימונים שנקרא עקרון היחודיות, עדיין קיים. האימונים שלכם צריכים להיות תואמים למטרות שלכם. אז אם אתם רוצים לרוץ מרתון, קרוספיט בוודאות יכול לשפר את צריכת החמצן שלכם, כוח הגוף הכללי ולהפחית את חוסר האיזון השרירי שלכם, אבל עדיין תצטרכו לרוץ מרחקים, לסיים כמה עשרות קילומטרים כדי להגיע לקו הסיום. אותו הדבר תופס לגבי שחקני כדורסל, כדורגל וכו'. בוקסים רבים של קרוספיט אפילו מציעים צורות אימון אחרות כתוספים לאימוני הקרוספיט.

 

2. כולם נפצעים בצורה רצינית.

לא נייפה את העניין. פציעות הקשורות לקרוספיט אכן מתרחשות ולעיתים הן יכולות להיות חמורות. אך זה רחוק מאוד ממה שנאמר וקרוספיט רחוק מלהיות "האימון המסוכן ביותר שקיים" כפי שאחדים טוענים. במחקר של ה- Journal of Strength and Conditioning Research נאמר ש-73.5 אחוז ממתאמני הקרוספיט דיווחו שסבלו מסוג מסוים של פציעה בזמן שהתאמנו, כאשר 7 אחוז מהם נזקקו לניתוח. זה ממוצע של רק 3.1 פציעות ל-1,000 שעות אימון. אם מסתכלים על התמונה הגדולה, זה לא כזה גרוע. מחקרים ציינו ששיעור הפציעות בקרוספיט דומה לאלו שנראו בהרמת משקולות אולימפיות והתעמלות ונמוך מענפי ספורט בהם קיים מגע בין הספורטאים. כגון: כדורגל, רוגבי, היאבקות, הוקי וכו'. הפציעות לא מגיעות מהקרוספיט עצמו. מה שגורם לאנשים להיפצע זה לא להקשיב למאמנים, לבצע תנועות לא נכון או מאמנים לא טובים ובמקרים רבים אנשים פשוט לא שמים לעצמם גבול, זה משהו שצריך להיבנות לאט. לעיתים הגוף מאותת על עייפות ואנשים ממשיכים להתאמן חזק. כל מתאמנ/ת חייב לקחת אחריות על עצמו, אל תתנו לאגו לתפוס שליטה.

במאמר מוסגר: בתחילת דרכי כמתאמן קרוספיט, כמעט התעלפתי בעת ביצוע FRAN. לאחר שיחה עם המאמן, התברר שהאגו הביא אותי למצב הנ"ל. אז תשאירו את האגו בחוץ!!!

 

3. הכל כמו במשחקי קרוספיט.

בשנים האחרונות, משחקי קרוספיט הפכו לשם דבר. אך משחקי הקרוספיט ואימוני הקרוספיט אינם אחד. זה כמו ההבדל בין משחקי ליגת האלופות בכדורגל ולשחק עם החבר'ה בשכונה. אתם תעשו חלק מהדברים שעושים מתחרים במשחקי קרוספיט, אך חלקם יהיו פחות מורכבים או טכנים ואחרים שונים לחלוטין, וחלקם בכלל לא תעשו לעולם. מאמני קרוספיט רבים אומרים ש-99 אחוז מהתרגילים שנעשים במשחקי הקרוספיט הם לא יעבירו אצל המתאמנים שלהם.

Rich Froning, Central East

Rich Froning, Central East

 

4. זה ספורט או סוג אימון חדש לחלוטין.

מתאמנים מבוגרים רבים טוענים שנאמר להם ע"י מתאמנים אחרים שהם מבצעים קרוספיט למרות שלא ידעו מהספורט הנ"ל בכלל. על קצה המזלג, קרוספיט זה אימון בעצימות גבוהה המשלב בתוכו תרגילים בהרמת משקולות, התעמלות, זריזות וסיבולת. כל אלו קיימים כבר עשורים. קרוספיט סה"כ איחד אותם ביחד.

 

5. זה רק למשוגעים על כושר.

"אנשים חושבים שקרוספיט זה רק לאתלטים או אנשים שכבר נמצאים בכושר. זה רק לאנשים שיש להם תשוקה לאימון מזוכיסטי", אומר ראסל ברגר, מאמן ראשי ודובר קרוספיט. בזמן שתבחינו בכמה אנשים שהם מעבר לממוצע. תוכלו להבחין ולראות בבוקסים של קרוספיט מתאמנים מכל הסוגים. ילדים/נערים ומבוגרים, אנשים הנמצאים בכושר וגם אלו שהיו כל חייהם מול הטלוויזיה. כל מה שקשור לקרוספיט, יכול וצריך להיות מותאם לגוף המתאמנ/ת מבחינת הכושר והיכולת.

במאמר מוסגר: עד לפני כשנה, הייתי Couch Potato אחד גדול!!!

 

6. אפשר פשוט לעשות כל אימון.

רק כי כל אחד יכול לעשות קרוספיט, זה לא אומר שאתם צריכים לעשות אימונים חזקים בעצימות גבוהה באימונים הראשונים שלכם. ככל שהבסיס שלכם טוב יותר, כך התוצאות שלכם יהיו טובות יותר והסיכון לפציעות יקטן. מומלץ להתחיל לאט עד שתיכנסו לתלם.

במאמר מוסגר: כמעט כל בוקס מציע ונותן סדנת יסודות למתאמנים חדשים. אל תקלו ראש בסדנה הזו למרות שזה קצת נראה מצחיק לעשות תרגילים עם מקל מטאטא. אני לקחתי אימונים אישיים בתחילת דרכי טרם התחלתי להתאמן בצורה רגילה בקבוצה. נכון, זה קצת מייקר בתחילה את העניין, אבל לא ניתן לאמוד במילים עד כמה זה מועיל בהמשך.

 

7. בכל מקום זה אותו הדבר.

קרוספיט זה לא רשת מכוני כושר, אלא מותג. כל בוקס של קרוספיט הוא בבעלות אישית ופועל ללא התערבות של החברה קרוספיט עצמה. כל בוקס משלם תשלום שנתי כדי להיות בוקס מוסמך ושימוש בשם. ישנם כעת מעל 12,000 בוקסים 8d36d287a5abfbf_495982רישמיים של קרוספיט בכל העולם. זה אומר שלכל בוקס יש את תכנית האימונים שלו, את סגנון האימונים שלו ואת פילוסופיית אימונים שלו. אימון שתקבלו לעשות בבוקס אחד יכול להיות בצורה דרמטית שונה באחר.

 

8. מאמני קרוספיט – יש כאלה ויש כאלה!!!

בדיוק כמו שיש מגוון רחב של מכוני קרוספיט, כך גם המיומנות של מאמני הקרוספיט שהם מביאים לאימונים. למשל, כדי לקבל הסמכה ברמה 1 של קרוספיט, חייבים לעשות קורס של יומיים ולעבור מבחן הכולל את העקרונות והתרגילים של קרוספיט. אתם תרצו מישהו שיש לו הבנה באנטומיית הגוף שיכול לנתח ולעזור לכם לשפר את התנועה והתרגילים שלכם. מומלץ לחפש מאמנים שיש להם ניסיון של כמה שנים באימון ו/או מספר הסמכות גם בקרוספיט וגם בתחומים אחרים כמו מאמנים אישיים ומאמני כוח. כאשר אתם מחפשים בוקס ומאמן שטוב עבורכם, אל תהססו לשאול על ההסמכות שיש להם. בקשו לצפות באימון. האם המאמן נותן פידבק ועוזר למתאמנים לשפר את הטכניקה שלהם או שרק צופה מהצד.

 

9. זה ספורט מאוד תחרותי.

משחקי קרוספיט מאוד תחרותיים, אבל בבוקסים כולם תחרותיים יותר עם עצמם מאשר עם שאר המתאמנים. למעשה, ההיבט הקהילתי של קרוספיט, הוא בוודאי החלק הכי טוב בקרוספיט. קרוספיט באמת מחבר אנשים באימונים. זו באמת חבורה מגובשת ותומכת של אנשים. זה מגיע ממקום שאנשים באמת רוצים לראות את חבריהם מצליחים. אנשים מתלהבים ומריעים כאשר חבריהם משיגים שיאים אישיים.

במאמר מוסגר: זה אחד הדברים הכי מיוחדים שקיימים בקרוספיט. תחושת הגיבוש, הביחד מאוד מיוחדת. אי אפשר להסביר במילים את ההרגשה כאשר אלו שסיימו את האימון מגיעים ומעודדים את השאר לסיים. מקבלים סוג של כוחות שלא חשבת שיש לך כדי לסיים את האימון. קרוספיט = משפחה.

 

10. זה ספורט אידיאלי עבור כולם.

חלק מהאנשים אוהבים לרוץ, אחרים לא אוהבים לעשות קרוספיט, וזה בסדר. למרות זאת, הדרך היחידה לדעת מה טוב עבורכם זה פשוט לנסות. קרוספיט זה לא ספורט עבור כולם, למרות שכולם יכולים לעסוק בו. אבל הוא יכול לחשוף אתכם למה שטוב עבורכם. קרוספיט אפשר למתאמני קרוספיט לשעבר להיחשף להרמת משקולות אולימפיות, התעמלות 1382387_585635251496435_8588105_nומקצועות ספורט אחרים. כי אימוני קרוספיט כוללים בתוכם הרבה סגנונות ותרגילים ואנשים יכולים לגלות ממה הם נהנים. אחרי הכל, האימון הטוב ביותר הוא זה שממנו אתם נהנים ובו תדבקו לאורך זמן רב.

במאמר מוסגר: קרוספיט הוא הספורט היחידי בו עסקתי (ועדיין עוסק) בחיי. נכון שניתן לומר שאיני מכיר סוגים או ענפי ספורט אחרים ולכן הדעה שלי לא ממש אובייקטיבית. אבל קרוספיט סיפק לי מספיק טעימות מהמון דברים. נוסיף לזה ששיגרת האימונים בקרוספיט אינה מונוטונית ועבורי זה פשוט המתכון המנצח.

(מקורות: Mens Fitness)

כתיבת תגובה