נעלי הרמת המשקולות הראשונות שלי

לאחר כתיבת המאמר על חשיבות נעלי הרמת משקולות בקרוספיט ובהרמת משקולות בפרט, החלטתי לעשות מעשה ולרכוש זוג. הן בשל המעמד והן בשל הצורך וגם כי סתם רציתי לצ'פר את עצמי במתנה עקב החגים 🙂

נכנסתי לחנות של ריבוק בחולון ולאחר כ-20 דקות הייתי בחוץ עם זוג נעלי הרמת משקולות חדשות + זוג גרבי ברך.

אלו הנעליים שרכשתי:

Reebok CrossFit Lifter Plus 2.0

Reebok CrossFit Lifter Plus 2.0

אלו נעליים מהסוג Lifter 2.0 והמחיר שלהם מתחיל מ-420 ש"ח. למה מתחיל? כי מסיבה שלא נראית לעין, ריבוק החליטו לתמחר צבעים שונים לאותו סוג של נעל במחיר שונה. כמובן שיש את הדגם Lifter Plus 2.0 (תמונה מצד שמאל) שמגיע עם שתי רצועות סגירה להבדיל מהדגם Lifter 2.0 שמגיע עם אחת. הדגמים של Lifter Plus 2.0 מן הסתם יקרים יותר ומגיעים אפילו עד 600 ש"ח.

טוב, לאחר שדברנו קצת על הדגמים, נעבור עכשיו לחלק האומנותי.

כאשר נעלתי את הנעליים לראשונה לאימון משקולות, הייתה הרגשה שהן קצת לוחצות. למי שזוכר מהמאמר על נעליים להרמת משקולות, אחד הדגשים והיתרון של נעליים אלו, היה התמיכה לכף הרגל מכל הכיוונים. ואכן, התמיכה הזו מורגשת על-ידי הלחץ על כפות הרגליים. יש לומר שהלחץ שהרגשתי בדקות הראשונות חלף מהר מאוד לאחר תחילת האימון ולא הורגש מאז.

הדבר הראשון שמתי לב עם תחילת האימון, היה היציבות שהנעל מספקת. אני זוכר שבמקרים מסוימים באימונים עם נעלי Nano 4, לאחר הנפה או דחיקה, הייתי מרגיש כאילו כפות הרגליים שלי "רוקדות" על מנת להשיג את היציבות. עם הנעליים להרמת משקולות, ה-"ריקוד" הזה נעלם. הנעל תופסת את כל כף הרגל מכל הכיוונים ולא מאפשרת לה לנוע לשום מקום, יחד עם הסוליה השטוחה מאוד, ישנה הרגשה כאילו שטח המגע עם הרצפה גדול יותר דבר המעניק יציבות גדולה.

ואז הגיע ה- Front Squat. כאשר מבצעים Front Squat ישנה נטיה של המשקל למשוך אותנו קדימה ואז להוציא אותנו מאיזון ו/או גרוע יותר לגרום לנו לבצע קימור בגב. לכן, המאמן שלנו תמיד דואג להזכיר לנו לשמור מרפקים כמה שיותר גבוה. כאשר שומרים על מרפקים גבוהים, אנחנו בעצם מאלצים את פלג הגוף העליון שלנו להיות זקוף יותר ובכך לשמור על גב ישר ועל מרכז הכובד באמצע. כל זה טוב ונכון, אך ככל שעולים יותר במשקלים הדבר קשה יותר לביצוע. עם נעלי הרמת המשקולות, שמתי לב שביצוע ה- Front Squat היה הרבה יותר קל. שמתי לב שפלג הגוף העליון שלי היה זקוף מתמיד והמרפקים היו למעלה באותם משקלים שבעבר היה קשה לי יותר. ככל שאתם זקופים יותר הרמת המשקל קלה יותר כי אין את הנטיה של המשקל למשוך אתכם קדימה. כל זאת תודות לעקב המוגבה של הנעל.

אז הנה סיכום לכמה דגשים:

  • יציבות – ללא עוררין, הנעליים פשוט נותנות יציבות ותמיכה לכפות הרגליים.
  • עוזרות בהרמת משקלים – אומנם עדיין לא ניסיתי לבצע איתם PRים, אבל באימון האחרון הן עזרו מאוד.
  • נוחות – נוחות מאוד לצרכי הרמת משקולות. אינן מיועדות לריצה או כל אימון מוטורי אחר.

עד לכאן הרשמים הראשונים שלי לגבי הנעליים. אם אסכם את העניין עד כה, הנעליים פשוט עומדות בציפיות!!!

נ.ב.

כבעל כפות רגליים צרות, נעלי ריבוק התאימו לי כמו כפפה. יכול להיות שלבעלי כפות רגליים רחבות תהיה בעיה עם הנעל למרות שבחנות אמרו לי שהן מתרחבות טיפה בהתאם לרגל. דבר נוסף, יש נעליים מהסוג הנ"ל גם לנשים.

 

 

 

כתיבת תגובה