כמה נמוך לרדת?

כאשר מדובר בסקוואט, רוב האנשים לא יורדים מספיק. לכן, הם למעשה לא משלימים סקוואט מלא. תחשבו על "שכיבות סמיכה" לדוגמא, הרבה אנשים לא יורדים עד למטה (נגיעה עם החזה), ובכן, כי זה קשה ומאתגר. אם לא תשלימו את התנועה, לא תשיגו את התועלת של עשיית סקוואט מלא.squat deep

לפי ההגדרה, סקוואט מלא הוא שבירת מקביל, כאשר מפרק הירך נמוך יותר ממפרק הברך. בסוף התנועה אם תשימו כדור על הירך הוא יתגלגל אל עבר מפרק הירך (מותן) ולא הברך.

חלק מהאנשים לא יכולים להשלים סקוואט מלא עקב פציעה או בעיה פיזית וזה בסדר. אחרי הכל, לא כל הירכיים והמפרקים דומים. אך האמת, אנשים רבים לא יורדים מספיק כי הם פשוט לא יודעים טוב מזה.

לא לעשות סקוואטים מלאים, לא רק לא מועיל, אלא למעשה יכול לגרום לפציעה ולפגוע במפרקים שלכם. המיתוס הפופולרי שאם מבצעים סקוואט נמוך אפשר לפגוע במפרקי הברכיים כשלמעשה, ביצוע סקוואט נמוך מייצב את המפרקים אפילו עוד יותר. מחקר שפורסם לאחרונה במגזין "ספורט מדיסין" פוסק באופן מוחלט בדיון על סקוואט נמוך. במחקר נכתב שעומסים על הרצועה הצולבת הקדמית והאחורית בברכיים פחתו ככל שהכיפוף בברך גדל, הכוונה, ככל שהסקוואט שלכם יהיה נמוך יותר, כך יפחת הלחץ על הברכיים שלכם.

כאשר אתם מבצעים סקוואט נמוך, אתם עובדים על כל שרירי העכוז ולא רק על חלקם. מחקרים הראו ששריר העכוז הגדול היה פעיל ב-25 אחוז יותר בסקוואט נמוך מאשר בסקוואט מקביל. סקוואטים נמוכים בנוסף עוזרים לשמור על גמישות בפלג הגוף התחתון באיזור הירכיים הפנימיות – משהו שכולנו נזדקק לו ככל שנתבגר.

תמונה אחת שווה אלף מילים:

 

Baby Squat

 

לאחר כל שנאמר, כך תוכלו לבצע סקוואט יותר נמוך ולקצור את תועלות הסקוואט הנמוך הנפלאות:

1. דעו את מגבלותיכם: כל בני האדם שונים וחלקי גופם עובדים בצורה שונה. חשוב להבין זאת אפילו לפני שמנסים לבצע סקוואט. חלק מהאנשים לא מסוגלים לבצע סקוואט בשל סיבה כלשהי. אולי אתם מאותם אנשים. אם כך הדבר, תבדקו עד כמה אתם מסוגלים לבצע סקוואט, אבל אל תעברו את מגבלותיכם. דבר ראשון, הקשיבו ודעו את גופכם. גופכם יוביל אתכם ויגיד לכם כל שתצטרכו.

 

2. בדקו את התנועה שלכם: חצי מהפעמים, רוב האנשים לא יבצעו זאת נכון! גב קמור, ברכיים עוברות את הבהונות, ראש פונה מטה. אתם יכולים לפגוע בעצמכם ולגרום נזק לגופכם אם תבצעו סקוואט בצורה הלא נכונה.

 

3. קחו את הזמן: אל תבצעו סקוואטים במהירות. בצעו את הסקוואט הנמוך באיטיות ולא כמו בתחרות. זה יאפשר לבדוק אם התנועה שלכם נכונה.

 

4.תתאמנו: אימונים מביאים לשלמות. המשיכו לנסות עד שתצליחו. בכל יום רדו יותר נמוך, בסופו של דבר תצליחו.

(מקורות: Body Rock)

כתיבת תגובה