מים – הכוח המניע!

10 סיבות למה צריך לשתות מים!

 

1 – מים הם יסוד החיים.

החיים לא יכולים להתקיים ללא מים. עלינו באופן קבוע לספק מים לגופנו כדי שהוא ימיים כהלכה. מים יכולים להיות מרפא למכאובים רבים שכיחים כגון: כאבי ראש, עייפות, כאבי פרקים ועוד. אנו יכולים לשרוד ללא מזון שבועות, אך ללא מים רק 3 ימים.

pic_918_d

2 – הגוף מכיל 80% מים.

המים מהווים כמעט 85% מהמוח שלנו, בערך 80% מהדם ובערך 70% מרקמות השריר. (מאחר וישנן רקמות רבות שיש בהן פחות מים, הממוצע בערך 50%)

 

3- מקור מים.

קשה לגוף להשיג מים ממקור אחר מאשר שתיית מים. משקאות קלים ואלכוהול גונבים כמויות גדולות של מים מהגוף. משקאות אחרים כגון קפה ותה משתנים ולכן גורמים ליציאת מים מהגוף.

 

4- תפקיד חיוני.

המים ממלאים תפקיד חיוני כמעט בכל פעולה גופנית. חוסר במים הוא הגורם הראשון לעייפות בשעות היום. ירידה רק של 2% מהמים בגוף יכולה לגרום לבעיות בזיכרון הקצר, קושי בביצוע פעולות חישוב פשוטות וקשיים בריכוז במסך מחשב.

 

5- חילוף חומרים.

המים נחוצים עבור עיכול, ספיגת חומרים מזינים ותגובות כימיות. הפחמימות והחלבונים שהגוף שלנו משתמש בהם כמזון עוברים חילוף חומרים ועוברים בזרם הדם על-ידי המים. לא פחות חשובה היא היכולת של המים להוביל פסולת החוצה מגופנו.

 

6- המים חיוניים.

המים חיוניים לזרימת הדם. רמות החמצן בדם גבוהות יותר כאשר הגוף רווי במים. ככל שיש יותר חמצן זמין לגוף יותר שומן יישרף לאנרגיה, ללא הימצאות של חמצן הגוף לא יכול לנצל את השומן לאנרגיה ביעילות. הגוף לא רק ישרוף יותר שומנים כאשר הוא רווי במים, אלא תהיה לכם יותר אנרגיה בשל רמות החמצן הגובות.

 

7- מסירים רעלים.

המים עוזרים להיפטר מרעלים בגוף, במיוחד ממערכת העיכול. המים מדכאים בטבעיות את התיאבון ועוזרים לגוף לעבד שומן. מחקרים הראו שירידה בצריכת מים מגדילה את מאגרי השומן, בזמן שהגדלת צריכת המים למעשה מקטינה את מאגרי השומן.

אצל 37% מהאמריקאיים, מנגנון הצמא כל כך חלש שלעיתים הוא מוטעה כרעב. כוס אחת של מים הפסיקה את תחושת הרעב בלילה אצל כמעט 100% שומרי משקל שהשתתפו במחקר באוניברסיטת וושינגטון.

 

8- מווסתים את מערכת הקירור.

המים מווסתים את מערכת הקירור של הגוף. משקאות ספורט יעילים כאשר צורכים אותם לאחר או בזמן אימון נמרץ או ממושך בחום גבוהה. אך רוב המומחים מסכימים שמים יעילים יותר מאשר משקאות עשירים בפחמימות או ממותקים עבור אימונים ממותנים. למשל, אם תשתו 355 מ"ל של מים רגילים, הגוף שלכם יספוג מהם 236 מ"ל תוך 15 דקות. אם תשתו 355 מ"ל של משקה עם 10% תמיסת סוכר, פחות מ-30 מ"ל יספגו בגוף באותו פרק הזמן. משקה טיפוסי מכיל בין 10-12% של תמיסת סוכר.

 

9- התייבשות תאים כרונית.

אי שתיית מים באופן עקבי יכולה להוביל להתייבשות תאים כרונית. זהו מצב בו תאי הגוף לא רוויים מספיק מה שמשאיר אותם חלשים, פגיעים למחלות. זה מחליש בכלליות את מערכת החיסון ומוביל לאי-איזון כימי, תזונתי וחומציות הגוף שיכול לגרום למחלות רבות.

 

10- התייבשות יכולה להתרחש בחורף.

התייבשות יכולה להתרחש בכל עונה בשנה, לא רק בחודשי הקיץ כאשר חם. היובש שמתרחש בתקופת החורף יכול לגרום להתייבשות הגוף אפילו מהר יותר. כאשר הגוף מתייבש נוטים לאכול יותר.

 

כלל הקסם:

באופן כללי עלינו לשתות כ-65 מ"ל על כל ק"ג ממחצית משקל גופנו ביום. למשל בנאדם במשקל של 80 ק"ג צריך לשתות כ-1.2 ליטר מים ביום. אם תשתו יותר תרגישו טוב יותר. אך אל תפריזו בשתיית מים, אחרת תגיעו למצב שנקרא "הרעלת מים" וזה כבר סיפור למאמר אחר :-)

(מקורות: Bodybuilding)

כתיבת תגובה